Saturday, March 14, 2009

tentatif hari ini...

assalamualaikum...

alhamdulillah..da selosai imtihan utk sem ni..lega rasanya,,soalan da dijawab..tp tak tau la betul ke tak..tapi insyaAllah..ade la sikit keyakinan tu.doa2kan,,,





kul 7;05 am..
-kak yati sms,,wish gudluck 4 my imtihan..hehe,,kakak yang baik..suke kawan dengan dia...ahaks...terlanjur tu ajak dia pi pekena nasik dagang secara berjemaah kat gate 1...ajak kak ss skali...tp last minute tak jadi plak...masing2 ade je halnye,,agak payah nak meluangkan masa bg muslimat2 power ni..takut den,,,takut den....so den poei sendiri je la...

8;30 am...
-den sampai gate 1 nasi dagang..aku yang jauh tak sampai lg,,huh,,ala dr dulu lg,,aku ni jenis yang menunngu bukan aku yg ditunggu,,dah macam penunggu plak aku,,xpe,,hikmah kesabaran...then dorg pun sampai...aku order dulu,aku pekena roti canai....saje nak try,,try2 pun abis 2 keping..ahaks,,,pastu order nasi dangang,,,huh kuat betul aku makan,,,,



kul 9;30 am..
-aku leka main dengan yusof zahazan...anak kak hawa...redup hati aku bila kenangkan insan yang kecil ini tak merasa kasih sayang seorang ayah...takpe la,,semoga kau setabah ummi mu yusof zahazan..

kul 10;30 am...
-aku pun balik,,mesej insan yang menanti repot dr aku,,aku dalam perjalanan,...ucapkan terima kasih n,,ade la cikit2 kata semangat nak imtihan utk ptg nnt...dalam perjalanan balik ke bandar tun razak..aku masih lg teringatkan yusuf.aku ckp kat minah tu,,aku nak amik yusuf jd anak angkat aku,,then takde halangan....aku digelar abah n minah tu pun menyokong..

11.00 am..
-sampai umah...bukak nota imtihan..dalam hati terdetik gak,,aii...ape la aku nak jawab nnt nie???xpe,,try sebaik mungkin...tp hakikatnya....zzzzzzzzzzzzzzzz aku lelap.....anggap la aku bc nota dalam mimpi....




1330..
-aku sedor,,,,ade je yang kaco aku tido....soh bangun...datang awl imtihan..hek...tgk hp ,,ade beberapa msj..dr kaklong n kakngah..wish gud luck...hurm,,senyum terkuntum di bibir manis ku...aku bangun...capai tuala..mandi...n solat.bersiap terus nak ke APIUM...alamak..baju yang aku basuh subuh tadi tak sidai lg....siapkan dlu la...pastu terpikir..nak sidai luar ke or dalam umah?hurmm,,musim ujan petang2 ni...sidai kat dalam je la...


1430..
-aku sampai apium...aku bukak kuat2 lagu arruhul jadid...saje amik semangat..keh2x,,ade gilenye aku..tawaf sekitar surau apium dengan lagu tu...sesat ke ape?xpe,,bunyi dlm keta je,,sebenarnya cr parkir tapi tak dpt..huhuhuhuhu.....




1445..
-aku lepak kat surau..tgk mohammad lepak kat tangga surau sambil baca nota...semangat syeikh2x..aku masuk surau,,tgk hafiz pun dok baca nota..aku datang sebagai pengacau,,hik hik hik...dok borak2x,,,,bincang ckit n spot soalan yang bakal kuar...pastu kol mak..mak,,abg nak imtihan,...doakan abg mak,,dapat plak sms dr ust roslan,,,semoga berjaya..dilindungi Allah..Aku balas sms tu..halalkan ilmu ustaz bg kat ana...aku silentkan hp dengan menguntum senyum dibibir ku,...hikhikhikhik



1500..
-imtihan bermula...huhuhuhu...soalan spot aku kuar..tapi apesal aku tak ingat nie???aku mengeluh kecil..huhuhuhu..aku pejam mata,,aku selawat,,tibe dada aku berdebar bila muka mak yang terbayang dalam minda kecilku,,,aku rindukan mak...mayb time ni mak tgh doakan aku,,sejuknye ati dipujuk dgn perasaan yg seni...hikhikhik...aku selawat,,aku sedekahkan Alfatihah kat sape yang perlu disedakahkan..dan aku mula menjawab...



1600..
-soalan asas dakwah..aku pilih bab yang aku suke,,,sumber2 dakwah....ha ni la salah satu sumber dakwah...iaitu sejarah pejuangan pejuang lampau n masa kini,,adalah salah satu sumber dakwah,selain itu yang paling utama adalah Alquran n sunnah sumber utamanya,.,.heeheh,,,saje kongsi,,,,


1645..
-aku kuar awl,,,da siap semua soalan yang dijawab...dgn lafaz syukur alhamdulillah...aku semak soalan n jawapan aku,,arap ia bertepatan dgn kehendak soalan....aku toleh kiri n kanan..aku bangun n hantar kertas jawapan.masa abis kul 1730.aku trus ke surau tunaikan tanggungjawab muslimku...Aku sms semua ahli kuargaku.."abg dah abis exam..doakan abg yo"....




1800...
-pas smua sahabat imtihan aku kuar dr dewan peperiksaan n solat ...kami berkerak ke sebuah warung dengan masjid UM...hurmm,,,,suke aku tgk kwn2 aku,,,masing-masing dalam bidang yang berlainan..tapi mecintai ilmu akhirat..alhamdulillah,,,tahniah sahabat2.,,dikau di bawah rahmatnya...mcam2 kami borakkan...gud luck ur imtihan..

kami semua margrib kat masjid tu,,,dan pastu aku balik,,,singgah cc...aku update blog...hehehehe,.,,ni tgh update blog la ni...xde keje lain,,,ahaks...dalamkul 10 kang...aku nak g mancing...tpi ade yg muncung,.tak bg aku g mancing...haii...ye la,,tp aku g gak...


ok la,...setakat ari ni la,,,mata pena ku bersuara....siap ade time lg,,,,perjalanan seharianku...sekian...



SEMOGA BERJAYA SAHABAT!!!!!!!






No comments:

Post a Comment