Monday, March 9, 2009

program LAPES @ CUIS

alhamdulillah,,selesai sudah program LATIHAN PENINGKATAN SAHSIAH(LAPES)..bertempat di CAHAYA UMMI ISLAMIC SCHOOL(CUIS)...hurmm,,bagi aku ni adalah pengalaman pertama bagi aku menjadi fasi bg adik2 brumur 7-12 thun...agak mencabar...sabar je la.....sebenarnya aku dah lama nak tulis laporan ni,,tp ade je kekangan,,tapi xpe la,,wapun brita basi,,,leh la gak sumbat dlm blog ni dri xde kan.hehhehehe

sampai je cuis dah margrib..so..tunaikan kewajiban dulu sbg sorg mukmin,,dan terus menyelia tugas di tempat pendaftaran...pastu kak mar jumpa aku..dia ckp..kak shida tak dapat datang..so umar tolong ganti dia jd ketua faci...hah?tak penah aku nak jadi ketua2 ni....agak berat aku terima..tapi aku try gak pikul amanah tu...

pengalaman pertama aku sebagai ketua fasi menuntut kesabaran yang tinggi...bilamana malam tu peserta semua dok main2 taknak tido lagi..huhuhuhu.....mmg pd mulanya aku tak bertempik tgh2 malam...tapi..hurmmmmmmm.....aku ilang sabar gak...

sebelum semua fasi masuk tido...kami semua fasi2 dan kak mar wat meting dan taaruf ckit bersama fasi2 dan tenaga di cuis lain,,,hurmm ade la ckit lawak-lawak diselang selikan,,hehhe biase la aku kan...

soknye pulak,,,semua peserta dah bangun seawal pukul 5;30 am....mcm2 ragam aku tengok keadaan mereka bgun tido..wakakakakakka...tergaru2..keh3x..dah mereka pun solat subuh berjemaah...usai solat jemaah...ade aktiviti yang merangkumi kesihatan,taaruf dan gerak gaya kenalan utk mereka...alhamdulillah semuanya berjalan lancar...

aku bersyukur sgt,,semua fasi bg kerjasama yang baik kat aku,,semasa aktiviti explorace kids..ade kekalutan yang berpunca dr aku sendiri,tapi fasi2 lain memahami dan dapat teruskan aktiviti seperti yang di rancangkan...
pai nak ke zohor...iaini kira akti
viti paling best...CINTA UMMI/ABI...time ni la kami fasi2 bertindak sebagai penasihat,,menyedarkan,,dan memberi sesuatu yang berharga kepada mereka2 dlm LDK ni....leh tgk bebrapa pic dorg ni...hehhe

bukan je peserta je yang mengalirkan air mata n insaf,,malah fasi pun kene tempiasnya,,ye la,,semuanya mempunyai ibu...leh tgk g
ak pic2 fasi..(jgn marah ye ustaz/ustazah)

pas tu aktiviti riadah..kami panggil aulad cergas..pada perancangan awalnye senam robik,,tapi kami muliakan gak permintaan peserta nak main bola...memang seronok dorg......
dan impack main bola tu,,masa makan malam,.,,abis nasi dibuatnye,,huhuhuhu,,,,,kelaparan adik-adikku,,


dan sok hari terkahir bg dorg..ada lagi aktiviti,,fasi pun semua dgn muke penat/ngantok,,tapi kami gagahkan gak wahai adik2 kami,,demi menjana dan
kemantapan sahsiah adik-adik..dan semua aktiviti-aktiviti kami simpulkan dengan rebut LIMA CINTA..hehehhe....fasi n peserta dah sama perangai,,huhuhuhu....

sekianlah catatan umar khalil al palongi..kepada semua fasi arap semua kita jumpa lagi,,,dan mna yang terkurang dan terasa ana mintak ampun seadanya,,mana yang terlebih halalkan la ye,,hik hik hik.....sekian...

No comments:

Post a Comment