Tuesday, January 27, 2009

cuti ini,,,dan muslimah itu...








Muslimah itu….

Macamana perlu aku mulakan kata-kata ku?kelu,,teragak-agak,,,malu segan ingin ku coretkan di blog usang ini..tapi aku perlu luahkan,,,
Tapi tak payah la aku nak ceitakan terus,,aku ceritakan kisah 2 orang yang aku hormati berkunjung ke teratak di kampungku,,,kak mar n abg khalifah,,ehhehe,,,,ya Allah,,tak ku sangka mereka datang ke palong…aku betul-betul hargai kehadiran mereka…terima kasih abg n kak,,,

Ok Cerita muslimah itu akan aku mulakan…
Perkenalkan yang tercipta dari sesuatu yang tak dijangka,,,aku pun tak sangka ia boleh berlaku,,,dan memang tak ku duga ia akan berlaku,, inilah ujian dan pengaturanNYA…bermula pertemuan di open hause umah member,,tak sangka ia berlanjutan di pertemuan pernikahan sahabat,,dan aku asyik memerhatikan dia,,,,manis orangnya,,(maksiat hati ni)huhuhuhu……
Kehadirannya dalam hati ni,,memang sepatutnya aku tepis,,tapi mayb ujian ini adalah mendatangkan kebaikan kpd aku kot,,,
Cuti ni,,aku bincang dengan family aku,,,untuk melanjutkan hubungan dengan muslimah itu,,,alhamdulillah,,,semuanya memberi rangsangan n nasihat yang positif,,terima kasih mak,,,aku perlu bagi dia masa,,,sbb aku bukan baik pun,.,,kang malang plak dia terima aku,,hurmm,,,,,kesian dia,, dan aku mesti berjumpa ahli keluarganya sebagai tanda kesungguhannya,,
Pernah ku kecundang kerana wanita,,pernah ku tersungkur kerana wanita,,tp pernah ku bangun kerana dorongan seorang wanita,,,,IBUKU,,,,,pastu ade la,,hik hik hik,,aku harap jangan ku tersungkur lagi..jgn ku kecundang lg..
Ape nak tulis ni ha???huhuhuhu,,,langsung tak berilmiah,,,huhuhu,,,,
Kepenatan masih lagi terasa,,baru sampai dari kampung kul 9.30 pg td,,,,alhamdulillah traffic lancar…alhamdulillah selamat sampai,,terus ku khabarkan keselamatan ku kpd ibu tersyang di kampong,,(anak omak)…. n masuk opis,,terus wat report,,
Mulai skang aku tak leh main2 dlm keje,,dlm urusan nak membina masjid,,kn simpan duit,,,kn berjimat,,kn cr keyakinan,,kn usaha lebih,,,azam ku,,,arap ku lunaskan,,,,
Dialah wanita suci itu kot…


Kau digelar sebagai penyeri dunia,
Hadirmu mengungkap hubungan manusia,
Bukan saja dirindui yang biasa,
Malah ADAM turut sunyi tanpa hawa...
Akalmu senipis bimaam rambut,
Tebalkanlah ia dengan limpahan ilmu,
Jua hatimu bak kaca yang rapuh,
Kuatkanlah ia dengan iman yang teguh...
TErcipta engkau dari rusuk lelaki,
Bukan dari kaki untuk dialasi,
Bukan dari kepala untuk dijunjung,
tapi dekat di bahu untuk dilindung,
dekat jua di hati untuk dikasihi,
Engkaulah wanita hiasan duniawi...
Mana mungkin,
Lahirnya bayangan yang lurus elok,
Jika datangnya dari kayu yang bengkok,
Begitulah peribadi yang dibentuk,
Engkaulah wanita istimewa...
Didiklah wanita dengan keimana bukanya harta ataupun pujian,
kelak tidak derita berharap pada yang binasa,
engkaulah wanita istimewa...
Sinarilah insan istimewa,
Bawa kelembutan untuk kelemahan,
bukan jua penghinaan dari tuhan,
Bahkan sebagai hiasan kecantikan....







Hadirnya tanpa kusedari



Menggamit kasih cinta bersemi



Hadir cinta insan padaku ini



Anugerah kurniaan Ilahi



Lembut tutur bicaranya Menarik hatiku untuk mendekatinya



Kesopanannya memikat di hati



Mendamaikan jiwaku yang resah ini



Ya AllahJika dia benar untukku



Dekatkanlah hatinya dengan hatiku



Jika dia bukan milikku



Damaikanlah hatiku



Dengan ketentuan-Mu



Dialah permata yang dicari



Selama ini baru kutemui



Tapi ku tak pasti rencana Ilahi



Apakah dia kan kumiliki



Tidak sekali dinodai nafsu



Akan kubatasi dengan syariat-Mu



Jika dirinya bukan untukku



Redha hatiku dengan ketentuan-Mu



Ya Allah Engkaulah tempat kubergantung harapanku



Kuharap diriku sentiasa di bawah rahmat-Mu



2 comments:

  1. jeng3..next episode..new phase in umar's life..hehehe..semoga berjalan lancar bro..

    ReplyDelete
  2. tahniah.....

    (tetiba terbayang bunyi kompang)

    semoga dapat memperteguhkan keimanan.. banyak cabarannya fasa ni.

    ReplyDelete